CRM vine de la prescurtarea Customer Relationship Management. CRM-ul este un proces care ajuta la o mai buna intelegere a nevoilor si comportamentului clientilor.
CRM-ul ajuta la dezvoltarea si la trasarea strategiilor de afaceri pentru client si de asemenea abordeaza problemele prin implementarea lor. In termeni simpli utilizarea eficienta a unui CRM ajuta clientul si organizatia acestuia sa indeplineasca acele teluri mult dorite, acele tinte referitoare la potentialele performante, achizitii, cresterea si pastrarea afacerii.
Un sistem eficient de CRM are drept scop gestionarea si optimizarea ciclului de viata al clientului dar si construirea unei intelegeri corespunzatoare sau a unei legaturi intre diverse departamente, forte de vanzari si clienti in cadrul unor companii mari, care in final toate la un loc vor spori productia companiei.
Cu fiecare zi care trece organizatiile de tip corporate implementeaza sisteme CRM, si prin folosirea acestora se reintorc la vechea epoca a dictatului personalului sau la marketingul unu la unu.
Prin folosirea CRM-ului , o organizatie poate folosi inregistrarile anterioare ale potentialilor clienti si cumparatori precum si tendintele anterioare de achizitie, tendinte care le-au preferat mai devreme dar si nevoile acestora, pentru a crea un centru al clientilor si un sistem de marketing central referitor la nevoile clientilor.
Companiile care utilizeaza sisteme CRM se pot astepta imediat:
- La pastrarea si obtinerea mai multor clienti, in consecinta la o crestere globala.
- La cresterea si maximizarea absoluta a ciclurilor de viata a clientilor.
- La imbunatatirea serviciilor pentru clienti prin personalizarea acestora, totul prin noi cheltuieli.